تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

اگر و تنها اگر راهش را بدانید، تعمیرات ساده ترین کار دنیا میشود.


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آیا مطالب این سایت توانست مشکل شما را حل کند؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 20
  • بازدید دیروز : 25
  • بازدید کل : 18324

نگاهی کامل بر |SAMSUNG GALAXY A20 2019|


نگاهی کامل بر |SAMSUNG GALAXY A20 2019|

عرضه

معرفی 2019، مارس
وضعیت عرضه در آینده نزدیک (آوریل 2019)

نمایشگر

نوع Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 6.4 اینچ
رزولوشن 1560 در 720 پیکسل، 19.5:9 (~268 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

بدنه

ابعاد 158.4 × 74.7 × 7.8 میلی‌متر
وزن 169 گرم
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)

پلتفرم

سیستم‌عامل اندروید 9.0 (پای)
تراشه Exynos 7884 Octa
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (دو هسته‌ی 1.6 گیگاهرتز و شش هسته‌ی 1.35 گیگاهرتز)

حافظه

درگاه حافظه میکرو اس‌دی، تا 512 گیگابایت (درگاه اختصاصی)
حافظه داخلی 32 گیگابایت، 3 گیگابایت رم

دوربین

اصلی 13 مگاپیکسل (فوکوس خودکار، لنز واید 28 میلی‌متری، f/1.9)
5 مگاپیکسل (f/2.2، سنسور تشخیص عمق تصویر)
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما، HDR
ویدیو 1080p@30fps
سلفی 8 مگاپیکسل (f/2.0)

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری بله
  کاهش نویز از طریق میکروفن اختصاصی

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، قطب‌نما

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 b/g/n، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 4.2، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، BDS
NFC بله
رادیو رادیو اف‌ام
USB microUSB 2.0

متفرقه

رنگ‌ها آبی، مشکی
محدوده قیمت حدود 200 یورو

مزایا

  • نمایشگر با کیفیتِ آمولد
  • پشتیبانی از شارژ سریع
  • باتری با شارژدهی بالا
  • درگاه USB Type-C
  • رابط کاربری One Ui

معایب

  • بدنه پلاستیکی
  • رزولوشن پایین نمایشگر
  • جاذب لک و اثر انگشت
  • مقاومت کم پنل پشتی در برابر خط و خش

طراحی

به گفته شرکت سامسونگ سری A جایگزین سری J شده است؛ پس تجدید نظر در نوع طراحی این سری نیز امری بدیهی است. چرا که در سال 2019 قرار داریم و اکثر برند های تولید کننده گوشی های هوشمند از طراحی های جدیدی برای گوشی های خود استفاده می کنند و عوض کردن طراحی میان رده ها شاید از اولین قدم های سامسونگ برای شکست دادن رقیبان خود باشد.

در نگاه اول به گلکسی A20 متوجه شباهت زیاد آن به برادران بزرگتر این گوشی خواهید شد؛ چراکه این گوشی نیز از همان زبان طراحی گلکسی A30 و گلکسی A50 استفاده کرده است. بریدگی V شکل به همراه نمایشگر بزرگ و پنل پشتی پلاستیکی با ظاهر شیشه ای که شرکت سازنده نام Glasstic (ترکیب plasstic و glass) بر آن نهاده است، ترکیبی جذاب و انتخابی هوشمندانه می باشد. همچنین روز به روز شاهد بزرگتر شدن نمایشگر گوشی های هوشمند هستیم و این باعث می شود سلیقه کاربران به سمت استفاده از گوشی های بزرگتر نزدیک تر شود و سامسونگ با قرار دادن صفحه نمایش 6.4 اینچی برای محصول های میان رده خود، گوی سبقت را از رقیبان خود ربوده است.

پنل پشتی از پلاستیک پلی کربنات ساخته شده است ولی بسیار جاذب لک و اثر انگشت می باشد و همچنین مقاومت کمی در برابر خط و خش دارد و به راحتی دچار آسیب می شود. با این حال، استفاده از این ترکیب بر زیبایی محصول می افزاید و لبه های گرد و بدنه کشیده، ارگونومی خوبی به گلکسی A20 بخشیده است. گذشته از این موارد، استفاده از Glasstic در کنار شاسی پلاستیکی باعث شده است که گلکسی A20 با وجود داشتن نمایشگر و باتری بزرگ، وزن بسیار پایین 169 گرمی داشته باشد که در ادغام با ارگونومی خوب محصول، موجب در دست گرفت آسان آن می شود.

نکته قابل توجه دیگر در مورد این گوشی صفحه نمایش 6.4 اینچی سوپر آمولد می باشد که هم از نظر اندازه و هم نوع، دقیقا مشابه گلکسی A30 و گلکسی A50 می باشد. در قسمت بالای این گوشی ها، بریدگی V شکل قرار دارد که محل قرار گیری دوربین سلفی می باشد. به کمک این بریدگی و کم کردن حاشیه ها توسط سامسونگ، Galaxy A20 حدود 85 درصد مساحت قسمت جلو را برای صفحه نمایش اختصاص داده است.

روی لبه پایینی این گوشی، جک 3.5 میلی متری هدفون به چشم می خورد که در کنار پورت USB Type-C و اسپیکر تک گانه قرار گرفته است. بد نیست بدانید اسپیکر استفاده شده در این گوشی حجم صدای مناسبی داشته ولی می توانست کیفیت صدای بهتری داشته باشد.

کلید های پاور و تنظیم حجم صدا روی لبه سمت راست قرار گرفته اند و درگاه سیمکارت نیز در سمت مقابل قرار گرفته است. بر روی پنل پشتی گلکسی A20 دوربین های دوگانه به همراه فلاش ال ای دی قرار گرفته است همچنین سنسور اثر انگشت نیز مانند اکثر گوشی های سامسونگ روی این پنل قرار دارد و این سنسور عملکرد مناسبی در زمینه های دقت و سرعت داشته و دسترسی به آن آسان می باشد. البته اثر انگشت تنها گزینه قفل گشایی گوشی نبوده و در کنار آن، تشخیص چهره نیز حضور دارد که از سرعت شناسایی خوبی برخوردار است.

نمایشگر

گلکسی A20 به نمایشگر 6.4 اینچی سوپر امولد از نوع Infinity-V مجهز شده است که رزلوشن آن، اچ دی پلاس می باشد. صفحه نمایش این گوشی نسبت تصویر 19:5.9 دارد و به دلیل استفاده از رزولوشن پایین، تراکم پیکسلی 268 پیکسل در هر اینچ را در اختیار می گذارد.

یکی از مزیت های این گوشی نسبت به رقیبان هم رده خود، بهره گیری از پنل امولد می باشد که کیفیت و مرغوبیت آن برای همه ثابت شده است. رنگ های به نمایش گذاشته شده در این پنل، بسیار غنی و در عین حال شاداب بوده و مشابه گذشته، نسبت کنتراست این نمایشگر نیز بی نهایت بوده و رنگ مشکی به صورت عمیقی در آن به نمایش گذاشته می شود.

البته همانند بیشتر گوشی های سامسونگ، در این گوشی هم می توان حالت های متفاوتی برای تصویر به نمایش گذاشته شده انتخاب کرد. در حالت Adaptive رنگ ها از شادابی بالایی برخوردار هستند و اگر این حالت مورد پسند شما نباشد، می توانید حالت Basic را انتخاب نمایید که در آن، رنگ ها از دقت بیشتری برخوردار هستند و به استاندارد sRGB نزدیک تر می باشند.

زاویه دید این نمایشگر هم در سطح مناسبی قرار می گیرد و در زوایای مختلف، تغییر آزار دهنده ای در رنگ ها نمایشگر ایجاد نمی شود. علاوه بر این ها، حداکثر نور صفحه نمایش گلکسی A20 نیز در حدی می باشد که برای استفاده از گوشی در فضاهای باز مشکل چندانی وجود نداشته باشد. همچنین این نمایشگر از ویژگی فیلتر نور آبی نیز پشتیبانی می کند که باعث راحتی استفاده از گلکسی A20 در محیط های کم نور می شود.

دوربین

از آنجایی که با یک محصول پایین رده روبرو هستیم نمی توان انتظار زیادی از دوربین آن داشت. گلکسی A20 در قسمت پشتی از دو دوربین 13 و 5 مگاپیکسلی استفاده می کند. سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی با لنزی به گشودگی دیافراگم f/1.9 بوده و دوربین دوم، سنسور 5 مگاپیکسلی با لنزی فوق عریض به گشودگی f/2.2 است که زاویه دید 123 درجه ای را در اختیار می گذارد. لازم است بدانید که دوربین فوق عریض، فاقد فوکوس خودکار بوده و دارای فوکوس ثابت است؛ بدین معنی که شما نمی توانید روی یک نقطه از صحنه فوکوس کنید و پس زمینه ای محو تر داشته باشید. در واقع در تصاویر ثبت شده با این دوربین، تمام نقاط صحنه در فوکوس هستند که با توجه به ماهیت دوربینی با لنز عریض، نباید آن را نکته ای منفی به شمار بیاوریم.

رابط کاربری دوربین در One Ui سامسونگ، تغییرات اساسی از نظر طراحی به خود دیده است، با این حال روش های استفاده از آن، تقریبا مشابه گذشته می باشد. همچنان با سوایپ کردن به سمت راست و چپ، می توان بین حالت های مختلف جابه جا شد و در رابط کاربری جدید، حالت فیلم برداری نیز به عنوان حالتی جداگانه روی نوار بالایی دکمه شاتر قرار داده شده است. سوایپ به سمت بالا و پایین نیز جا به جایی بین دوربین سلفی و دوربین پشتی را در اختیار می گذارد و همانند گذشته، عکاسی پرتره با نام لایو فوکوس در این گوشی شناخته می شود که امکان تغییر میزان بلور شدن پس زمینه را قبل و بعد از ثبت تصویر در اختیار می گذارد. از دیگر حالت های دوربین هم می توان به پانامورا، پرو و … اشاره کرد.

دوربین اصلی گلکسی A20 در شرایط با نور کافی تصاویر با جزئیات مطلوب ، رنج داینامیکی وسیع و رنگ های اشباع شده به ثبت می رساند. البته حالت HDR نیز در این گوشی وجود دارد که به صورت خودکار فعال می شود و در هنگام ثبت تصاویر، رنج دینامیکی را گسترش می دهد و جزئیات موجود در قسمت های تاریک و روشن، افزایش می یابد.

اما دوربین فوق عریض یکی از نکات مثبت این گوشی به شمار می آید که قابلیت تصویر برداری با زاویه دید بیشتر را در اختیار می گذارد؛ اما با توجه به دقت پایین سنسور، جزئیات تصاویر پایین است و در هنگام بزرگنمایی نباید انتظار عملکرد مطلوب داشته باشیم؛ با این وجود، رنگ ها نسبت به سنسور اصلی کمی طبیعی تر هستند و رنج داینامیکی تصاویر نیز مناسب می باشد.

دوربین سلفی گلکسی A20 سنسور 8 مگاپیکسلی با لنزی به دریچه دیافراگم f/2.0 می باشد که تصاویر با جزئیات مناسب و شارپ ثبت می کند. رنج داینامیکی نیز محدود نبوده و در کل عملکرد مناسبی از خود نشان می دهد. همچنین HDR نیز در این دوربین به صورت خودکار فعال شده در بهبود محدوده داینامیکی تصاویر کمک می کند.

این گوشی از قابلیت عکاسی پرتره نیز پشتیبانی می کند ولی به دلیل نداشتن سنسور تشخیص عمق، محو کردن پس زمینه کاملا بر عهده نرم افزار می باشد و بدیهی است که از دقت چندان زیادی برخوردار نباشد. با این حال عکس های پرتره ثبت شده با دوربین اصلی از شادابی زیادی برخوردار هستند و فقط در تشخیص لبه های سوژه عملکرد نسبت ضیعیفی از خود نشان می دهند. همچنین دوربین سلفی نیز از این قابلیت پشتیبانی می کند. تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی عملکرد بهتری نسبت به دوربین اصلی در تشخیص لبه های سوژه از خود نشان می دهد و کیفیت تصاویر نیز رضایت بخش می باشد.

سخت افزار

گلکسی A20 به تراشه اگزینوس 7884 سامسونگ مجهز شده است که پردازنده مرکزی آن از 2 هسته پردازشی Cortex-A73 با حداکثر فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.35 گیگاهرتز شکل گرفته است. پردازنده گرافیکی هم از نوع Mali-G71 می باشد. سامسونگ از پردازنده مرکزی جدیدتری در این گوشی استفاده می کند که به گفته خود شرکت 85 درصد نسبت به نسل قبلی یعنی اگزینوس 7880 در زمینه پردازش تک هسته ای بهبود یافته است. در کنار این پردازنده رم 3 گیگابایتی از نوع LPDDR4x وظیفه مولتی تسکینگ را بر عهده دارد که از عملکرد قابل قبولی برخوردار است.

نکته جالب دیگر در مورد سخت افزار این گوشی نبودن مشخصات دقیق آن می باشد؛ چراکه مدل ذکر شده برای پردازنده گلکسی A20، اگزینوس 7884 می باشد ولی در تست های انجام گرفته مشخصات متفاوت تری مشاهده شد. بر اساس تست انتوتو این گوشی به چیپ اگزینوس 7885 مجهز می باشد که همان پردازنده استفاده شده در گلکسی A8 Plus  می باشد.

پردازنده استفاده شده در گلکسی A20 از لیتوگرافی 14 نانومتری استفاده می کند که در کنار رزولوشن پایین نمایشگر مصرف باتری کمی دارد. در مجموع می توان گفت این ترکیب سخت افزاری برای گوشی در این رنج قیمت انتخاب بسیار مناسبی بوده و سخت افزار این گوشی به راحتی از پس از انجام کارهایی مانند گشت و گذار در اینترنت و شبکه های مجازی، استریم موسیقی و ویدئو، ویرایش عکس و … بر می آید و حتی بازی های سنگینی چون آسفالت 9 را قادر است در تنظیمات پایین گرافیکی اجرا کند.

نرم افزار

خوشبختانه گلکسی A20 از جدید ترین رابط کاربری سامسونگ با نام One Ui استفاده می کند که بر پایه اندروید 9 توسعه داده شده و از نظر بیشتر منتقدان، در حال حاضر بهترین رابط کاربری اندروید و نزدیک ترین رقیب به اندروید خالص می باشد. به گفته سامسونگ، رابط کاربری جدید، باعث تعامل بهتر کاربر با گوشی خواهد شد و به وسیله آن، استفاده از گوشی با یک دست، آسان تر خواهد بود. One Ui از نظر طراحی هم، تغییرات اساسی به خود دیده و تمام المان های آن به صورت گرد می باشد که برای هماهنگی بیشتر با گوشه های گرد نمایشگر گوشی های امروزی می باشد و گذشته از این موارد، در رابط جدید، کلیدها و گزینه‌های مختلف به نیمه‌ی پایین نمایشگر نزدیک‌ تر شده‌ اند تا بدین‌ ترتیب، راحت‌ تر بتوان به آن‌ها دسترسی داشت.

با این حال، One Ui شاید قدم های بزرگی در راه استفاده آسان با یک دست برداشته باشد؛ اما این مسیر در حال حاضر به طور کال پیموده نشده است؛ چرا که برخی از قسمت های رابط کاربری مانند فولدر ها از قانون استفاده با یک دست پشتیبانی نمی کنند و همچنان چینش بزرگی دارند.

آیکون های رابط کاربری جدید سامسونگ، کاملا از نو طراحی شده اند و کمی گرد تر از گذشته می باشند، با این حال ممکن است ظاهر آن خوشایند برخی افراد نباشد که البته از قسمت Galaxy Themes می توان شکل و شمایل دلخواه دیگری را برای آن ها در نظر گرفت. گذشته از این مورد، این رابط کاربری، همچنان بسیار قابل شخصی سازی بوده و از نوع ساعت صفحه قفل گرفته تا نوع فونت و … را می توان در آن تغییر داد.

باتری

گلکسی A20 از باتری بزرگ 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که کوچکتر از نسخه بکار رفته در گلکسی ام 20 باشد؛ اما عملکرد آن به دلیل استفاده از پردازنده کم مصرف و نمایشگر با رزولوشن پایین، در سطح عالی قرار می گیرد. بیشتر کاربران در استفاده سنگین، قادر به استفاده از این گوشی تا 1 روز خواهند بود و در استفاده سبک تر این زمان تا 2 روز نیز قابل افزایش است. گفتنی است که این گوشی از شارژ سریع 15 واتی سامسونگ پشتیبانی می کند که خوشبختانه شرکت سازنده تجهیزات آن را در داخل جعبه قرار داده و با استفاده از آن، شارژ کامل گلکسی A50 حدود 2 ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

  انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 221

مطالب تصادفی

  • نمونه سوالات فنی و حرفه ای تعمیرات موبایل در قالب فایل PDF با بهترین کیفیت
  • در آن واحد تمامی کد های مخفی را داشته باش
  • در عرض چند دقیقه FRP کل دیوایس های سامسونگ را باز کن!
  • به روز ترین پکیج کامل آنلاک گوشی های سامسونگ بدون حذف هیچگونه اطلاعات
  • نگاهی کامل بر |IPHONE|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE SE|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 3G|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 3GS|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 4|

فاصله از فکر تا عمل،تنها نادیده گرفتن ترس است.